BENVINGUDES I BENVINGUTS AL CURS 24-25!!
Demà dimecres a les 18.00 h a l'aula TC realitzarem una trobada d'assessorament de la plataforma iEduca. Aquest assessorament està dirigit a qualsevol família de 2n, 3r, 4t ESO i Batxillerat que tingui problemes per accedir a la plataforma o necessite alguna informació específica.
A través d'aquest enllaç teniu informació que pot ser us resulta útil pel primer dia de curs. Clic
Ja està disponeble la llista de llibres de text per als alumnes de Cicles Formatius. Podeu accedir a través del següent enllaç: clic
Els alumnes del CFGS Electromedicina Clínica Ezequiel Llerda, Rodrigo Queralt i Diego Carrasco han estat guardonats amb una menció d'honor als Premis Argó de la UAB pel seu projecte "Monitor multiparamétrico portátil". L'acte d'entrega va ser dijous 11 de juliol a la Sala d'Actes de l'Edifici del Rectorat de la Universitat Autònoma de Bellaterra.
CONVOCATÒRIA BEQUES ERASMUS+ CURS 2024-25
Aquest curs 2024-25, el nostre centre continua oferint beques de mobilitat per a fer pràctiques a l’estranger als alumnes de Cicles Formatius de Grau Superior.
Com a novetat, en aquesta convocatòria s’ofereixen 3 beques per alsestudiants de Grau Mig, que podran així gaudir d’una experiència enriquidora i de creixement per al seu desenvolupament personal i professional.
Erasmus+ és el programa de la UE per donar suport a l’educació, la formació, la joventut i l’esport a Europa. Es tracta d’un programa inclusiu, on tothom hi té cabuda, especialment les persones amb menys oportunitats.
SOL·LICITUD BEQUES 2024-25
Abans de demanar una beca, es recomana llegir les bases d’accés i participació. Les podeu consultar en aquest enllaç: clic
Per demanar una de les beques cal omplir el qüestionari de sol·licitud en aquest enllaç: clic
El plaç per demanar beques comença l’11 de novembre de 2024 i acaba el 31 de gener de 2025.
Ball flamenc, paella, truita de patates o la nostra pròpia baralla de cartes són icones de la cultura espanyola. Aquests i molts més van ser revisats pels nostres alumnes de tercer curs per celebrar la Diada Nacional. Les activitats van tenir lloc l'11 d'octubre (ja que enguany la Diada Nacional va ser dissabte) i van consistir en jocs sobre temes populars espanyols i una sèrie de presentacions sobre els temes més populars de la nostra cultura, gastronomia, història o fins i tot esports. Tenint en compte la composició multicultural del nostre alumnat, aquesta activitat va ser especialment interessant a l'hora de superar tòpics. Alguns d'ells van realitzar una presentació que incloïa una comparació de les tradicions espanyoles i les dels seus països d'origen, per exemple, el Marroc, Colòmbia o Veneçuela. Les presentacions van concloure amb un concurs de preguntes per a la resta de la classe.
LA LLAGOSTA ACULL ALUMNES DE PORTIGAL I GRÈCIA AMB MOTIU D’UN PROJECTE ERASMUS SOBRE SOSTENIBILITAT AL MÓN DE L’EMPRESA.
Institut Marina va portar a terme una mobilitat amb alumnes de Portugal i Grècia durant la setmana del 28 de gener al 3 de març. Els estudiants de Musiko Scholio de Trikala i Henrique Sommer de Leiria, van ser acollits per les famílies dels alumnes del Marina. L’activitat està emmarcada en el projecte Erasmus Plus Green Jobs of the Future, el qual explora les pràctiques sostenibles en el món laboral. Els alumnes d’acollida i els seus respectius amfitrions van visitar i estudiar el funcionament d’una sèrie d’empreses, algunes d’elles ubicades a La Llagosta, per elaborar un informe i una pàgina web, amb l’objectiu d’analitzar la transició cap a estratègies sostenibles del sector industrial i familiaritzar-se amb les rutines i ambient laborals. Les entitats Lafarge Holcim, Panabad, Piscinas Unic, Grifols, Plus Felt, Vec Medical, CETT-UB, Olandwear, Subirats, Instalponce, Tornell Sac i Label Intro van accedir a guiar els alumnes en la seva visita de forma entusiasta i desinteressada. Per la seva banda, les famílies de La Llagosta van contribuir a fer d’aquesta setmana una experiència inoblidable pels alumnes visitants. En les properes mobilitats, els estudiants del Marina viatjaran a Leiria i Trikala en març i abril, respectivament.
DOTZE ALUMNES DEL MARINA REALITZEN UNA MOBILITAT A LEIRIA (PORTUGAL) DINTRE DEL PROJECTE ERASMUS “GREEN JOBS OF THE FUTURE”.
El nostre viatge d'Erasmus a Portugal va començar amb molta emoció el diumenge 17 d'abril. Ens vam reunir ben d'hora al matí per dirigir-nos a l'aeroport, carregats amb les nostres maletes i expectatives. Arribar a Lisboa va ser una experiència màgica. Els carrers de la ciutat tenien un encant especial, amb colors brillants i edificis històrics que ens captivaven a cada pas. Des de la Praça de Figueira fins a la Praça do Comércio, i pujant al Bairro Alto i Chiado, vam viure un primer dia ple de descobertes.
A la tarda, vam agafar el tren cap a Leiria, on les famílies d'acollida i l'escola local ens van rebre amb afecte. Leiria, amb el seu aire acollidor i encant, ens va donar la benvinguda i va preparar l'escenari per a la nostra aventura.
El dilluns 18, ens vam reunir a l'escola i vam participar en jocs i activitats que van ajudar a trencar el gel amb els nostres companys portuguesos. Ens van convidar a esmorzar i a dinar, i ens van mostrar una antiga fàbrica de ciment que ara és un testimoni del passat industrial de la regió. Al final del dia, vam viure la màgia de la posta de sol a Nazaré, coneguda per les seves onades gegants i la seva impressionant costa.
El dimarts 19, els alumnes es van submergir en les seves pràctiques a diferents empreses locals, com Liliana Santos, Portelabike, Intermarche, Compormolde, Bruno Graveto, GLN (Molding the Future) i Robustsummer, on van experimentar de primera mà el funcionament d'una empresa sostenible. Després d'una jornada de treball, es van reunir a Batalha, on van gaudir de la majestuositat del seu monestir gòtic i van tastar gelats mentre compartien les seves experiències.
El dimecres 20, vam visitar l'Ajuntament de Leiria i vam tenir l'oportunitat de conèixer el seu alcalde, que ens va presentar als joves acompanyants del dia, una escola de primaria. Després vam fer una excursió al castell de Leiria, amb les seves vistes panoràmiques de la ciutat. Després d'un dinar típic en un restaurant local, vam gaudir d'una visita al museu, aprofitant el temps restant abans de tornar amb les famílies d'acollida.
El dijous 21, els alumnes van finalitzar les seves pràctiques a les empreses i van acabar els informes del que havien après. Abans de reunir-se per a un sopar especial a casa d'una família d'acollida, van visitar Fàtima, un lloc carregat de significat i espiritualitat.
El divendres 22, vam acomiadar la nostra estada a Leiria amb una festa de comiat a l'escola. Ens vam reunir amb famílies i professors, compartint records i somriures mentre fèiem compres d'última hora.
El dissabte 23, vam passar l'últim dia a Lisboa. Vam tornar a Lisboa per passar el nostre últim dia abans de tornar a casa. Vam visitar llocs emblemàtics com la Praça de Figueira, l’ascensor de Santa Justa, i el barri de Belém, on vam veure el Monestir dels Jerònims, el Monument dels Descobriments i la Torre de Belém. Al final del dia, vam agafar l'avió de tornada a casa, amb els cors plens de records inesborrables i amb la certesa que havíem creat llaços d'amistat que perduraran més enllà del viatge.
L’ESCOLA MOUSIKO SCHOLIO TRIKALON DE GRÈCIA VA ACOLLIR CINC ALUMNES DEL MARINA DINTRE DEL PROGRAMA D’ACTIVITATS DEL PROJECTE ERASMUS “GREEN JOBS OF THE FUTURE”.
Cinc alumnes del Marina van viatjar a Trikala (Gècia) del 13 al 19 d’abril per visitar la ciutat i realitzar una activitat de job shadowing dins del projecte Erasmus Plus “Green Jobs of the Future”. Els estudiants es van allotjar amb les famílies dels alumnes grecs que prèviament havien visitat La Llagosta en gener. Com que la temàtica del projecte Erasmus és la sostenibilitat aplicada a l’empresa, els alumnes van passar dos matins a companyies com Tyras, un gegant europeu dels productes lactis o Kaletsis Energeia, una planta de biogas.
La tasca va consistir en elaborar un informe de l’activitat de l’empresa i una pàgina web. L’escola amfitriona, Mousiko Scholio Trkalon, va elaborar un completíssim programa d’activitats que va incloure concerts, visites per les ciutats de Trikala, on van veure el Castell Bizantí o el Pont de Lithaios, o els monestirs de Meteora, considerats Patrimoni de la Humanitat per la Unesco.
Altres punts d’interès de la mobilitat van ser les visites a Hellenic Dairies, una multinacional dels productes lactis, l’antic molí-museu de Matsopoulos i la planta de tractament de residus de Tessalia.
El viatge es va tancar amb un emotiu sopar de cloenda on els alumnes de l’escola amfitriona van oferir un concert i van lliurar els diplomes als participants.
A banda de l’estada en Trikala, la mobilitat va incloure una ràpida visita a Atenes, on els alumnes van visitar els emblemàtics barris de Syntagma, Monastirakis i Plaka, junt amb un tour per l’Acròpolis i el seu museu adjacent.
La mobilitat a Grècia va ser una activitat inoblidable pels alumnes participants del Marina, els quals mantenen contacte telemàtic constant des d’aleshores amb els seus partners grecs. A més d’establir vincles i conèixer de prop la cultura del país, la mobilitat va servir com a immersió lingüística i per desenvolupar l’autonomia dels estudiants.
L'alumnat participant en les mobilitats Erasmus 2023-24 es va organitzar per parelles per tal de preparar una lliçó per als nostres cinc grups d'estudiants de tercer curs sobre la Unió Europea i la importància de pertànyer a una comunitat tan diversa i culturalment rica. Tot va començar amb l'elecció i desenvolupament dels continguts de la sessió: icones, països, idiomes, capitals, himne, etc. Cada secció va començar amb una enquesta introductòria per comprovar els coneixements previs dels estudiants, seguida d'una explicació i un qüestionari Kahoot. Els amfitrions van enriquir les seves presentacions amb un resum de les seves mobilitats Erasmus i el resultat de les seves estades a l'estranger: com és adaptar-se a les rutines diàries d'una família a Portugal o Grècia i el que van aprendre després de diverses visites a empreses i llocs famosos de Leiria i Trikala o voltants.
L’INSTITUT MARINA CELEBRA L’ERASMUS DAY PER FER DIFUSSIÓ DE LES ACTIVITATS D’INTERNACIONALITZACIÓ ENTRE ELS ALUMNES DE L’ESO.
Com cada any, el Departament de Llengües Estrangeres junt amb els alumnes participants en el projecte Erasmus “Green Jobs of the Future” han portat a terme l’Erasmus Day, una jornada en la que els estudiants visiten les aules de 3er de l’ESO per projectar vídeos i contar la seva experiència en les mobilitats Erasmus: la preparació online de les activitats, l’acollida dels alumnes estrangers a La Llagosta durant una setmana, les activitats de “job shadowing” a empreses de La Llagosta i el Vallès i la convivència amb famílies de Portugal i Grècia durant la setmana de la mobilitat.
A més, els participants en les mobilitats expliquen el procediment per formar part del projecte Erasmus i comenten algunes nocions bàsiques sobre la importància de formar part del projecte de la UE, seguit d’alguns jocs interactius sobre geografia i cultura del països integrants. La sessió va acabar amb un petit concurs, els finalistes del qual van rebre premis com samarretes o material escolar.