Logo WEB
inici de curs 23.24.jpg
EL CLAUSTRE 23-24 DE L'INSTITUT MARINA US DESITJA UN BON INICI DE CURS
inici de curs 23.24.jpg
EL CLAUSTRE 23-24 DE L'INSTITUT MARINA US DESITJA UN BON INICI DE CURS
previous arrow
next arrow

ENLLAÇ AL BLOC SOBRE EL PROJECTE, amb tots el detalls del seu desenvolupament: smilespain.blogspot.com

LOGO SMILE carme mateoreducido      logo yogui  

Aprenentatge sense estrès i amb motivació

El projecte és una recerca sobre les estratègies d'ensenyament que motiven més als alumnes i que redueixen la seva ansietat a les classes de classes d'anglès i Ciències. Aquest projecte treballa en múltiples nivells.

Respecte els alumnes, l'objectiu és donar-los l'oportunitat no només d'aprendre sobre altres cultures i realitzar un intercanvi, sinó també donar-los experiència en la recerca. Els estudiants aprendran els mètodes quantitatius i qualitatius de la recollida de dades. Els mètodes quantitatius comencen amb un qüestionari sobre estratègies d'ensenyament que motiven els estudiants (200 tests en cada escola) i l'inventari dels factors que provoquen l'ansietat a les classe de llengua estrangera (200 en cada escola).

Durant el primer any es dissenyaran eines per a la classe de ciències que s’aplicaran el segon any. La recol·lecció de dades qualitatives es basa en les entrevistes que els alumnes faran als seus companys i mestres. Els estudiants aprendran a analitzar les dades i a utilitzar-les per a crear qüestionaris per ser utilitzats en les escoles locals relacionades.

L'autonomia és un concepte important en el projecte i s’aconsellarà i ensenyarà als estudiants, però principalment se’ls animarà a reflexionar i treballar de forma autònoma i aprendre a treballar en grups multinacionals, tant durant les mobilitats com entre elles a través d'Internet.

En el pla docent, els mestres es desenvoluparan professionalment en les àrees de la motivació i l'ansietat i aprendran dels seus alumnes, una de les implicacions pedagògiques importants en el projecte. El disseny del projecte és cíclic, atès que els estudiants i els professors investiguen, analitzen, aprenen, reflecteixen i fan suggeriments pedagògics per a l'aula de la llengua estrangera en el primer any i comencen la difusió dels resultats mentre es repeteix el procés al segon any, per a la classe de Ciències.

12 alumnes i 8 professors de cada escola participaran en les 5 activitats de formació , però a causa del disseny del projecte, els participants en general superaran els 2000. Això vol dir que el projecte beneficiarà a un públic molt ampli i les perspectives de difusió són molt àmplies. 

Els perfils dels docents implicats: Anglès, Ciències, Matemàtiques i professors de TIC, així com psicopedagogs.

Els països participants són: Itàlia (Sicília), Lituània (Vílnius), Finlàndia (Kalajoki) i Xipre (Limassol)

Els alumnes estaran una setmana a casa d'alumnes del país visitat, i seran tres estudiants diferents en cada mobilitat.

Les mobilitats amb alumnes són les següents:

Febrer 2017 : Vilnius (Lituània), del 13 al 19. A continuació podeu veure el vídeo - resum: 

Abril 2017: La Llagosta, del 30 d'abril al 6 de maig.

Octubre 2017 : Catània (Sicília), del 8 al 14 d'octubre. (confirmat)

Febrer 2018: Kalajoki (Finlàndia), DEL 11 al 17 d'octubre (confirmat)

Juny 2018: Limasol (Xipre), dates proposades: del 17 de juny al 23.