Jornada Let's Clean Europe amb famílies
Aquest divendres, els alumnes de 1r ESO, en el marc del Let's Cleaning day executaran una activitat de neteja de l'arbreda d'Alomar. Totes les famílies de 1r ESO esteu convidades a participar en aquesta iniciativa juntament amb els vostres fills/es. Us esperem a tots i totes al Cementiri a partir de les 12:00h.
Viatge d'immersió Lingüística a Montpellier
Del 29 al 30 d’abril l’alumnat de 4t de l’ESO i de batxillerat, acompanyat de dues professores del departament de llengües estrangeres de l’institut Marina hem realitzat un viatge d’immersió lingüística a Montpellier.
Hem gaudit de la monumental ciutat del sud de França on nasqué Jaume I el Conqueridor, una vila sostenible plena de vida i cultura, on no hi falten gran espais enjardinats, com per exemple el jardí botànic i la Plaça Reial de Peyrou amb una estàtua eqüestre del rei Sol (Lluïs XIV), el monument Château d’Eau i un gran Arc de Triomf.També hem recorregut els seus carrerons empedrats plens d’encant i grans avingudes accessibles per a tothom gràcies a les quatre línies de tramvia que connecten la ciutat de punta a punta.
Així mateix, hem descobert el seu divertit art urbà de façanes pintades creant un efecte que enganya la vista, bicicletes enclastades als murs i escales de colors.
I com no, hem visitat llocs emblemàtics com la Plaça de la Comèdia en la qual es troba l’Òpera i una font amb Les Tres Gràcies (de la mitologia grega); la facultat de medicina més antiga d’Europa on estudiaren Ramon Llull i Nostradamus; i el peculiar barri d’Antigone d’estètica neoclàssica que va dissenyar l’arquitecte català Ricardo Bofill.
La ciutat ens ha inspirat a recitar poemes en francès, acomplint així un triple objectiu amb la sortida: aprendre cultura, desenvolupar competències en llengua francesa i divertir-nos. Al final d’aquest enriquidor viatge hem omplert les maletes de regals, el mòbil de fotos, la ment de records i el cor d’experiències i emocions inoblidables. À bientôt Montpellier!
Projectes 1r ESO Bancs al pati
Els alumnes de 1r ESO segueixen realitzant el projecte : La Llagosta, descobrreix el teu entrorn. En aquest sentit, per fomentar espais d'aprenentatge a l'aire lliure i col·laboratiu, els alumnes han muntat uns bans, i els han situat als patis. També, els alumnes han creat unes caixes niu als arbres del costat del centre per tal de facilitar l'anidació de les aus.
Sortida Can Santoi
El passat Dijous 4 d’abril de 2024, els estudiants de la matèria de Biologia de 1r i 2n de Batxillerat van visitar el CdA de Can Santoi, per avaluar l’actual estat ecològic de la riera de Vallvidrera.
S’han organitzat en equips de treball i han revisat el material necessari per dur a terme l’estudi de camp, tant dels paràmetres fisicoquímics (biòtop) com dels referents a la biodiversitat (biocenosi), per poder determinar la qualitat de l’aigua de la riera.
Un cop a la riera han recollit tot un seguit de dades organitzats per equips (coordenades UTM, temperatura de l’aire i de l’aigua, amplada, fondària, velocitat, transparència, olor, granulometria…) i han agafat mostres d’aigua per completar l’anàlisi al laboratori. També han valorat l’estat de conservació de la vegetació del bosc de ribera (mitjançant el QRISI). Finalment s’han dedicat a capturar macroinvertebrats aquàtics que posteriorment farien servir com a bioindicadors. Han aconseguit recol·lectar una bona diversitat d’organismes: efímeres, espiadimonis, cargols aquàtics, gambes, sabaters i fins i tot una salamandra!
Al laboratori han analitzat les mostres d’aigua per calcular paràmetres com la duresa, la concentració de nitrits, nitrats i fosfats, el pH, l’oxigen dissolt o la conductivitat (per conèixer la mineralització) amb l’ajuda dels kits de valoració del Projecte Rius.
Han estudiat els macroinvertebrats capturats amb l’ajut de lupes binoculars i fitxes identificatives per determinar el seu índex biòtic. Amb tota aquesta informació fisicoquímica i biològica han determinat una qualitat mediocre de l’aigua.
Per acabar s’han tornat a alliberar sans i estalvis tots els animals capturats al seu hàbitat, on seguiran el seu cicle de vida
Pàgina 13 de 114